Głośne - twarde gaszenie silnika O1

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tincer
    Classic
    • 2009
    • 13

    Głośne - twarde gaszenie silnika O1

    Borsuk2, właśnie bo może się okazać że kilka razy sie go urzyje i będzie do kosza :|
  • Maro2225
    Ambiente
    • 2007
    • 113

    #2
    Głośne - twarde gaszenie silnika O1

    Witam.Proszę o pomoc,bo przeczytałem wszystkie tematy dotyczące tej dolegliwości i niestety nie rozwiązałem problemu. Sprawdziłem wężyki podciśnienia wg schematów zamieszczanych w necie (jeden wymieniłem od N18 do siłownika klapy gaszącej,bo wydawał się być przetarty). Ok.2tys. temu robiłem rozrząd i mam wrażenie,że wszystko było dobrze - aż od pewnego czasu zauważyłem najpierw sporadycznie , potem prawie zawsze wymienione objawy. Dodam,że jak gaszę ręcznie siłownikiem od klapy gaszącej zawsze gasi miękko.Przy odpalaniu i wkręcaniu na obroty do 1,5tys (pomagał mi sąsiad) obserwowałem siłownik klapy gaszącej -nie reaguje. Czy po podłączeniu VAG można zlokalizować usterkę?
    Maro

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      najprawdopodobniej padł ci elektro zaworek od klapy gaszenia . zrób test elementów wykonawczych vag-iem
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Maro2225
        Ambiente
        • 2007
        • 113

        #4
        german81, dzięki za szybką odpowiedź. Szczerze mówiąc myślałem o tym zaworku N239,ale nie chciałem sugerować. A może ktoś jeszcze ma teorię na tę dolegliwość? Wkurza mnie to strasznie .Myślę,że szkoda silnika żeby pozostawić problem,ale tak się składa,że pewnie podłączyć pod VAG będę mógł od 02.08. -urlopy -cały dzień będę w pracy.Pozdrawiam.

        [ Dodano: Sob 21 Lip, 12 23:20 ]
        Dodam, że N239 na Radzymińskiej kosztuje 153Pln więc nie chciałbym kupować i wymieniać "na pałę".
        Maro

        Komentarz

        • kapi
          L&K
          • 2009
          • 1174
          • Fabia combi

          #5
          a zwykły zwrotny zawór podciśnienia sprawny jest ? taki czarno-biały?
          OII sprzedana


          Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            stawiam na przetarty przewód wiązki w standartowym miejscu ( peszel)
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • Maro2225
              Ambiente
              • 2007
              • 113

              #7
              robekcool, mógłbyś bardziej sprecyzować? Może na jakiejś fotce lub schemacie.Plizzz.
              Maro

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                nie mam foto. wypruj z peszla wiązkę elektryczną zaworu ( przeciera się przeważnie w mmiejscu mocowania peszla na rurze dolotu)
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • arkady
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 136
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  To nie musi być wiązka. U mnie była mała dziurka właśnie w tym mieszku gumowym, który odciąga klapkę przepustnicy podczas gaszenia. Odczep ten zaworek z mieszkiem ( prosta sprawa ) i poszukaj dziurki, lub przetarcia.

                  Komentarz

                  • lukas_jg
                    Rider
                    • 2012
                    • 600
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Najlepiej wymienić wszystkie podciśnienia na silikonowe. W tych w oplocie ciężko zobaczyć przetarcia. Koszt całości to ~75zł z przesyłką (z fmic.pl)
                    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                    Komentarz

                    • Maro2225
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 113

                      #11
                      robekcool,poszedł punkcik dla Ciebie.Dokładnie tam przetarł się przewód wraz z peszlem . Wstawiłem ok.3cm kabelka i zaizolowałem .Z przyjemnością odpalałem i gasiłem 6 razy.Dziękuję za fachową poradę i pozdrawiam.
                      Maro

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Maro2225, dziekuję, pozdrawiam i zapraszam w razie potrzeby
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        • kamil78
                          Classic
                          • 2010
                          • 27

                          #13
                          Maro2225, czy głośnemu gaszeniu towarzyszy szarpnięcie

                          Komentarz

                          • robekcool
                            RS
                            • 2009
                            • 2041
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            tak
                            www.k-mot.pl
                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                            Autoholowanie.
                            Robert Kulma

                            Komentarz

                            • fryta1979
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 188

                              #15
                              Witam,

                              gdzie jest ta klapa gasząca i ten siłownik, bo moja octa czasami gasnie na miekko, a czasami na twardo, połaczone z szarpnieciem buda. Jak bym wiedział gdzie spojrzec to moze lukne czy nie mam tego samego.

                              Komentarz

                              • ROBAL_26
                                RS
                                • 2010
                                • 2328
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                fryta1979, jak zdemontujesz pokrywę silnika to EGR będziesz miał stojąc przodem do auta z lewej strony przy podszybiu ,przejrzyj wszystkie węże podciśnieniowe i zdejmij tą rurę od EGR do IC i zobaczy czy nie ma w nim smolistej mazi z oleju i kurzu, przez to może się klapa gasząca do końca nie domykać i będzie taki efekt ,ok

                                pozdro
                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz

                                Pracuję...